Tempo-Team lanceert tweede seizoen 'De Proeftijd'

18-10-2022 (11:59) - Campagnes

Tempo-Team herhaalt de YouTube-serie 'De Proeftijd'. In de afleveringen draait een werkzoekende telkens proef bij twee verschillende werkgevers die hoog scoren op werkplezier, omdat ze het nèt even iets anders doen. Hiermee wil Tempo-Team werkzoekenden inspireren en werkgevers stimuleren veel aandacht te besteden aan werkplezier.

Door de serie hoopt Tempo-Team werkgevers te motiveren hun best te doen om een 'Baanbreker' te worden en in de serie gefilmd te worden: bedrijven die van Tempo-Team medewerkers een acht of hoger scoren op werkplezier. YouTubers Nesim & Qucee gaan langs de werkgevers om de kijkers te laten zien hoe de werkgevers aandacht besteden aan werkplezier. De serie behaalde vorig seizoen ruim 600.000 kijkers.

Alles uit de kast

Werkzoekenden krijgen een kijkje in de keuken van diverse bedrijven en hun ‘proeftijd’ wordt vastgelegd op video. Bedrijven halen alles uit de kast om de aandacht te vestigen op werkplezier door middel van bijvoorbeeld dansworkshops, haka workshops, lasergamen, lachcursus of karikatuur tekenen.

Baanraders

Denise Kenter, Experience marketeer Tempo-Team: “Dagelijks komen we bij opdrachtgevers over de vloer. We zien veel bedrijven dingen net even iets anders doen dan anderen en dat inspireert ons. Vaak leidt die eigentijdse aanpak tot vreugde op de werkvloer. Die bedrijven geven we een podium. Via de campagne maken we het belang van werkplezier zichtbaar. Voor werkgevers en werknemers.”

Proeftijd XL

Naast de YouTube-afleveringen wordt de Proeftijd uitgebreid met een evenement. Op 18 oktober reist Tempo-Team met een groep werkzoekenden en Nesim en Qucee langs bedrijven om ze kennis te laten maken met en sfeer te proeven bij werkgevers in Noord-Brabant. Ook in andere regio’s worden tussen 10 oktober en 4 november tours georganiseerd.

Campagne-uitingen

De eerste Proeftijd-aflevering van het tweede seizoen staat sinds 29 september live op het YouTubekanaal van Qucee. Elke twee weken volgt een nieuwe aflevering. De campagne loopt tot en met medio december en wordt onder de aandacht gebracht via radio, online video, buitenreclame (zoals de 'Tempo-Tram' (bestickerde tram) in Amsterdam en Rotterdam) en commercials in de bioscoop.

Credits

Tempo-Team: Denise Kenter & Michel Tiggelman
Creatief Bureau: Motion Content Group
Creatie: Rik Toe Water en Hidde Steging
Strategie: Rik Toe Water en Denise Kenter
Projectmanager: Minke Kliphuis
Productiemaatschappij: Towel Media
Regie: Sebas van Marion
Edit: Sebastiaan Klein en Elrik Rink
Producer: Rosa Bosch en Youness Salmoune
Productie-assistent: Emma Ter Bogt
Camera: Maikel Hurts en Steven van der Vorm
Geluid: Joost van Heerden