Texels lanceert eerste merkcampagne

22-06-2022 (09:57) - Campagnes

Texels lanceert deze week haar eerste nationale merkcampagne. Met deze campagne presenteert Texels zich als een eigenzinnig, maar zeer toegankelijk speciaalbiermerk. Centraal in deze campagne staat het meest bekende bier van Texels: Skuumkoppe. Een prijswinnend speciaalbier waarmee Texels al meer dan 20 jaar bekendheid heeft verworven op het eiland waar de brouwerij is opgericht: Texel.
 
Met deze 360 campagne wil Texels heel Nederland laten kennismaken met en genieten van Skuumkoppe. De campagne is ontwikkeld door bureau Alfred International dat na een pitch in 2021 tot lead agency van Texels werd gekozen.
 

Op z’n Texels

Met ‘Op z’n Texels’ wil het biermerk een eigen universum creëren dat opvalt en inspireert. Laurens Pot, Senior Brandmanager Texels: “De Texelse bierbrouwerij en Skuumkoppe zijn al jaren een begrip op Texel. We koesteren het eiland, brouwen hier ons bier en gunnen iedereen in Nederland een mooi glas Texels Speciaalbier. Met deze nieuw campagne willen we de eigenzinnigheid van de Texelse bierbrouwerij en van Texel zelf benadrukken, zonder te overdrijven.’’ ‘Op z’n Texels’ is een campagne die opvalt door haar visuele stijl en copy en daarmee een eigen domein binnen de speciaalbier markt moet veroveren. Naast het bier zullen andere Texelse iconen zichtbaar zijn in de uitingen, zoals de vuurtoren en natuurlijk het Texels schaap. De campagne trapt af met (digital) outdoor en social. Later in het jaar zal de campagne verder worden uitgebouwd.