The Climate Group richt zich op een duurzaam India

21-10-2015 (09:59) - Campagnes

The Climate Group lanceert een mediacampagne voor awareness rondom milieuvriendelijke en betaalbare zonne-energie in India. 
 
Met project Bijli – Clean energy for all zorgt The Climate Group voor veilige, betaalbare en milieuvriendelijke energie voor ruim 60.000 mensen in India. Met dit duurzame initiatief draagt The Climate Group -mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij en haar deelnemers- bij aan een beter klimaat en een schone toekomst. Een weloverwogen mediastrategie creëert awareness voor project Bijli middels een combinatie van outdoor, online en PR activiteiten.
 
Project Bijli laat zien dat het mogelijk is mensen aan te sluiten op micro-grids: kleine, lokale energienetwerken, bestaande uit zonnepanelen, LED lampen en opladers voor telefoons en kleine apparaten. Het dagelijkse leven wordt hierdoor een stuk toegankelijker en veiliger. Doordat er wordt samengewerkt met lokale partners & netwerken en producten worden verkocht in plaats van weggegeven, is het model rendabel en blijven geldstromen in het land zelf.
 
De campagne vertelt het verhaal over 400 miljoen inwoners uit India die geen toegang hebben tot energie en hoe 60.000 inwoners inmiddels geholpen zijn. De campagne gaat van start met een creatieve spectacular in Den Haag. Aan het Spui wordt de toeschouwer meegenomen in het verhaal van project Bijli.
 
Door bannering op grote online nieuwsdagbladen wordt men doorgezet naar een speciaal opgemaakte microwebsite waar het hele verhaal wordt verteld. Door outdoor media in de vorm van de spectacular te combineren met online content en PR activiteiten wordt er awareness gecreëerd rondom Project Bijli. The Climate Group werkt met Project Bijli toe naar een schonere toekomst voor iedereen.