They changed the world, not the shirt

07-09-2015 (14:53) - Campagnes

14.48 uur - GANT start op 10 september met een mondiale campagne. In de campagne, van de hand van het Belgische bureau BETC, staan een commercial en vijf printuitingen central. Het mediabudget loopt de komende maanden in de miljoenen.

 GANT spendeerde de laatste jaren veel tijd aan het visualiseren van een ontspannen imago in een strandomgeving. ‘Het was erg leuk aan het strand, maar we zijn het aan onze afkomst verplicht om verder te gaan. Net zoals we ooit het shirt transformeerden, is nu het moment gekomen om de meer persoonlijke en intelligente kant van ons merk te tonen – iets wat al lang in ons DNA zit,’aldus Caroline Roth, Global Marketing Director van GANT. ‘We verkiezen intelligentie boven schoonheid.’
 
De vijf modellen voor de printcampagne zijn allemaal afgestudeerd aan een Ivy League universiteit. Ze worden in zwart-wit afgebeeld en dragen het iconische, witte GANT Diamond G shirt. ‘Alle vijf hebben zij op een of andere manier de wereld veranderd’, zegt Roth.
 
Vanaf 10 september zal de merkcampagne wereldwijd worden uitgerold, met behulp van een media-investering die in de miljoenen loopt. De campagne omvat printmedia, buitenreclame, bioscopen, online media, in-store en social media, en loopt van dit najaar tot begin 2016.
 
GANT’s reclamebureau BETC ontwikkelde de campagne met camerawerk van de Belgische Willy Vanderperre, onder regie van Stuart McIntyre en styling door Beat Bolliger. Alle filmpersonages dragen authentieke vintage kleding van GANT uit de specifieke periode die ze in beeld brengen.