TikTok lanceert #JouwSuperkracht voor acceptatie van LGBTQ+

21-02-2022 (14:34) - Campagnes

TikTok lanceert vandaag een nieuwe campagne #JouwSuperkracht ter ondersteuning van de LGBTQ+-gemeenschap. Uit een recent onderzoek van onderzoeksbureau YouGov in opdracht van TikTok onder ruim 600 respondenten in Nederland, blijkt dat de helft van de LGBTQ+-gemeenschap zich onvoldoende vertegenwoordigd voelt in onze samenleving. Als het gaat om gebrek aan vertegenwoordiging noemt maar liefst 76% van hen angst voor vijandigheid en haatdragende opmerkingen als mogelijke reden. Ook geeft 56% aan dat er te veel stereotypering is. Met de nieuwe campagne #JouwSuperkracht wil TikTok de LGBTQ+ gemeenschap vieren om wie ze zijn.
 
Met persoonlijke verhalen van drie bekende Nederlandse creators Arunya, Ken Doll en Quinten, schijnt de campagne een licht op hun evolutie en nodigt de community uit om hetzelfde te doen. Om de campagne kracht bij te zetten heeft TikTok een filter ontworpen en bijpassende muziek van Hanna Batka, vanaf vandaag zijn deze te vinden op het platform. De campagne is op TikTok de komende weken te volgen via #JouwSuperkracht.


TikTok-creators

TikTok biedt creators van over de hele wereld een plek om zich te vermaken, inspiratie op te doen en contact te leggen over onderwerpen die voor hen belangrijk zijn. Daarbij heeft TikTok als prioriteit dat iedereen zich welkom en veilig moet kunnen voelen. De drie TikTok-creators die in de campagne het voortouw nemen (@arunyaguillot, @quintenverschure en @kendollthequeen), zijn voorlopers op het gebied van digital entertainment en hebben een positieve impact met hun persoonlijke verhalen op diverse communities. Ze laten zien dat ze trots zijn op wie ze zijn en willen daarmee ook anderen inspireren.