Uitgebreide campagne voor nieuwe smart-auto
Communicatieteam smart FLUX - bestaande uit DEPT, Ketchum en Kolle Rebbe - heeft de nieuwe campagne voor de nieuwste smart #1 compact SUV ontwikkeld. Het team van communicatiegroep smart FLUX is hiervoor geïntegreerd met dat van smart. De campagne ‘This is smart’ lanceerde deze week en luidde de start in van de pre-orderfase voor de nieuwe smart, die in 2023 officieel op de markt komt.
De campagne 'This is smart' laat zien hoe effectief communicatie kan zijn wanneer creativiteit, media, PR, data en technologie samenkomen. Communicatiegroep smart FLUX verzorgt de marketing voor de Europese markt. Het doel ervan is het genereren van pre-orders voor de nieuwe compact SUV smart #1. De verkoop en levering van de bestelde auto’s volgen in 2023.
Hypergepersonaliseerde aanpak
smart transformeert van een automerk dat vooral parkeerproblemen in de stad oplost, naar een aanbieder van intelligente, vooraanstaande elektrische mobiliteit en betreedt het segment van de compacte auto’s. Daarbij verandert de autofabrikant het verkoopmodel en communicatie radicaal naar een klantgerichte, op data gebaseerde en hypergepersonaliseerde aanpak.
Optimistisch over de toekomst
Met de lancering van de eerste compact SUV van het merk wordt aangetoond dat de bekende avant-gardistische en toekomstgerichte visie van smart kan worden uitgebreid naar verschillende vormen en maten. Daarbij positioneert het merk zich naast het product- en merkniveau ook op een cultureel niveau. Namelijk als voorvechter en aandrijver van progressieve ideeën die de doelgroep optimistisch maken over de toekomst. Het gaat om toekomst- en oplossingsgerichte ideëen die het dagelijks leven van mensen actief verrijken. Zoals een digitale autosleutel die met vrienden gedeeld kan worden en op die manier een invalshoek van gedeelde mobiliteit vormt.
Digitale touchpoints
DEPT is verantwoordelijk voor de creatieve concepten en productie, evenals de ontwikkeling en uitvoering van de full-funnel campagne. De campagne combineert een mediamix, een platform, tech-inrichting en data-infrastructuur tot een holistische customer journey. De campagne richt zich op digitale touchpoints en kanalen, zoals TikTok, Snapchat, YouTube, Spotify en Twitch.
Digitale autosleutel
Josephine Gerves, managing director & partner bij DEPT: “Met de campagne willen we verbinding maken met mensen die het stadsleven, mobiliteit en milieu belangrijk vinden en die graag met merken in contact komen die daar hetzelfde over denken We hebben daarom een merkbeleving gecreëerd die de visie van smart communiceert en waarmee de doelgroep zich kan identificeren.”