Vandebron lanceert met nieuwe commercial een nieuw geluid
Vandebron heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd waarin hun rol als greentech pionier in de energiemarkt centraal staat. Zij gaan de belangrijkste nieuwe uitdaging in de energietransitie aan om Nederland op elk moment van groene stroom te kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.
De sleutel in deze energietransitie ligt in het slim gebruiken van duurzame energie door middel van technologie. Juist op de momenten dat de zon niet schijnt en de wind niet waait. Deze toekomstgerichte en dynamische campagne kent ook een nieuw geluid - passende bij het missiegedreven karakter van het bedrijf. Hiervoor werkt het energie platform samen met Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. Het team van Amp.Amsterdam maakte voor deze vertaling gebruik van het speciaal door hen ontwikkelde RTA-E-model om de merkwaarden te vertalen naar een brandscore en soundlogo.
“We hebben moderne ritmes gecombineerd met een eclectische mix van elektronische en akoestische instrumenten. Er is een gevoel van veelzijdigheid en progressie in het nieuwe Vandebron-geluid, dat perfect de overgang van het merk van 'voor iedereen' naar de 'Innovatieve Explorer' weerspiegelt". zegt Diederik van Middelkoop, Amp.Amsterdam
Naast de brandscore, het soundlogo en auditieve guidelines voor het gebruik en inzet van het nieuwe geluid paste het team van Amp.Amsterdam ook zogenoemde ‘versioning’ toe om de brandscore perfect te laten samenwerken met de beelden van de nieuwe televisiecommercial welke is ontwikkeld door Wefilm.
Het komende jaar zal de nieuwe auditieve identiteit van Vandebron verder uitgerold worden.