Velux en Vice presenteren Transforming Spaces campagne
11-04-2022 (14:37) - Campagnes
VICE en VELUX lanceren een nieuwe branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van VELUX's Artist Residency-programma. In de campagne van dit jaar, 'Transforming Spaces', presenteren zes kunstenaars hun interpretatie van het concept 'Transforming Spaces' op een co-branded platform op VICE.com.
In hun werken richten de kunstenaars zich op natuurlijk licht, en hoe dit ons gedrag en onze emoties beïnvloedt. Met deze campagne laten VELUX en VICE niet alleen zien hoe de ramen van VELUX ruimtes transformeren, maar ook het belang van natuurlijk licht in woonruimtes, zeker nu het lijkt alsof thuiswerken steeds meer een onderdeel blijft van het dagelijks leven.
De afgelopen twee jaar hebben mensen meer dan ooit vanuit huis gewerkt en de verwachting is dat deze trend zich in de toekomst zal voortzetten. VELUX en VICE laten zien hoe VELUX-producten een waardevolle investering zijn voor mensen die vanuit huis werken en dit willen doen in een ruimte die hen inspireert.
Voor de Artist Residency hebben zes kunstenaars, duo Maria Bodil (NL); Max Kesteloot (BE); duo Emelie & Susana (SE); Jon Pilkington (VK); Levi Hayes (DK) en Martine Poppe (NO), werken gemaakt binnen de Transforming Spaces-briefing: welke rol kan licht spelen in de transformatie van een ruimte, vooral nu we meer vanuit huis werken? Hierbij ligt de focus op het belang van natuurlijk licht en de belangrijke invloed die dit heeft op het welzijn; natuurlijk licht verhoogt bijvoorbeeld de creativiteit, de productiviteit en een goed humeur.
De branded content campagne bestaat uit interviews, waarin de kunstenaars hun werk bespreken, en een branded video met Martine Poppe waarin zij de belangrijke rol bespreekt die natuurlijk licht speelt in haar werk als kunstenaar: “Als schilder is natuurlijk licht essentieel om de werkelijke kleuren te zien waar ik mee werk. Maar daarnaast, als ik geen natuurlijk licht in mijn ruimte had, zou ik de hele dag in een doos zitten. En met lange werkdagen zou het mijn geestelijke gezondheid behoorlijk schaden, denk ik, om zo opgesloten te zitten. [...] Ik denk dat het belangrijker dan ooit is om dit soort energie binnen te halen. Of het nu een raam is waarmee je de wereld kunt zien, of de manier waarop iemand anders de wereld heeft gezien, door middel van een kunstwerk.”
Alle inhoud is ondergebracht op een co-branded Transforming Spaces platform binnen het VICE-ecosysteem.
De branded contentcampagne Transforming Spaces - Artist Residency dit jaar is de tweede samenwerking tussen VELUX en VICE binnen het Artist Residency-concept van VELUX en het vervolg op een driedelige, geschreven branded content serie op VICE.com in 2021.
Bezoek het co-branded platform hier.