Voel je vrij deel drie
03-04-2016 (21:06) - Campagnes
Op vrijdagavond 1 april keek tv-kijkend Nederland even vreemd op toen de TV uit zichzelf van zender naar zender leek te zappen, programma’s terugspoelde en Begin Gemist activeerde. Dat het om een grap ging werd al snel duidelijk toen na enkele momenten twee jochies in beeld verschenen die met een afstandsbediening vanaf de straat het beeldscherm bedienden.
Uiteindelijk bleek het te gaan om de introductie van de nieuwe commercial van KPN waarin de oude kwajongenstruc met de afstandsbediening in een nieuw jasje is gestoken. Dezelfde kwajongenstruc uit de commercial werd al eerder online zichtbaar gemaakt via unbranded vlogs op het eigen YouTube kanaal van de jongens uit de commercial. Het positieve sentiment dat deze herkenbare kattenkwaad veroorzaakte zorgde dat de video op Dumpert al na 4 uur op nummer 1 stond. En in 3 dagen al meer dan 550.000 keer bekeken werd. Op deze manier kreeg het onderwerp meer zichtbaarheid en werd het in bredere context geplaatst. Deze door de jongens zelf geschoten content wordt later, branded, ingezet als pre-roll.
De commercial is de derde in de ‘Voel je vrij’ campagne van KPN waarin verbondenheid door techniek centraal staat.
credits
Klant: KPN
Bureau: N=5
Creatie: Daniel te Lindert, Gebroeders Janssen, Thijs Bontje
Creatieve directie: Peter Hebbing
Account: Anouk Zink, Tamara Schelvis, Dewi van der Kolk, Gonny Pullens
Strategie: Bastiaan Weers, Vincent Seeber, Marc Oosterhout
RTV: Linda Kiphardt
Productiemaatschappij: Bonkers
Regie: Michael Wong
D.O.P: Mark Bliss
Post-productie: Hectic Electric
Geluid: The Ambassadors
Muziek: Wake the Town
KPN - Kattenkwaad '35 from N=5 on Vimeo.