Volkswagen geeft jeugdspelers officiële profbehandeling
28-12-2015 (16:54) - Campagnes
Volkswagen en DDB & Tribal Amsterdam lanceren een bijzondere film waarin jonge voetballertjes worden verrast met een officiële profbehandeling. Met de online film wil Volkswagen aandacht vragen voor de blauwe kaart, een kaart die spelers aan elkaar kunnen uitdelen ter beloning van sportiviteit in de wedstrijd.
Jack van Gelder
In de film zien we hoe de jeugdspelers van F8 van Krommenie zich gedurende een dag in het leven van profvoetballers wanen. Ze worden opgehaald in bestickerde Volkswagen Touran spelersauto’s en er wachten professionele sponsorshirts en sportvoeding op ze in de kleedkamer. Voor aanvang van de wedstrijd worden de kinderen verrast met een ‘echt’ Krommenie’s volkslied, gezongen door volkszanger Ed Palermo. En tijdens de wedstrijd wordt er professioneel verslag gedaan door niemand minder dan Jack van Gelder, zijn er sportfografen aanwezig en wordt de spelers na de wedstrijd het vuur aan de schenen gelegd tijdens een professionele nabeschouwing.
Blauwe Kaart
De campagne is in het leven geroepen ter promotie van de Volkswagen Touran en om meer aandacht te genereren voor de Blauwe Kaart, opdat deze meer zal worden gebruikt in het amateurvoetbal om sportieve acties tijdens de wedstrijd te beoordelen.
De campagne bestaat uit een online film en bijbehorende activatie – je kunt je eigen spelerswagen winnen. Het doel van de activatie, maak kans op je eigen spelerswagen, is op een bijzondere en leuke manier proefritten genereren voor de nieuwe VW Touran.
credits
Titel: Homeless Extras
Klant: De Volksbond Amsterdam
Eindverantwoordelijke klant: Kitty Trilsbeek
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: Fono
Editor: Tobias Corba
Soundstudio: Spook FM