Wayne Parker Kent ontwikkelt nieuw contentplatform voor ALDI

26-08-2022 (13:52) - Campagnes

Supermarktketen ALDI heeft Altijd ALDI geïntroduceerd, een gloednieuw contentplatform. Op het platform vinden bezoekers tips en inspiratie op het gebied van huis, tuin, eten, drinken en gezin.
 
De artikelen en video’s helpen mensen om slim met hun tijd en budget om te gaan. Op die manier maakt ALDI kwaliteit beschikbaar voor iedereen, ongeacht tijd of plaats. Creatief bureau Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor de strategie, creatie en productie van het platform.

ALDI wil voor meer mensen de primaire supermarkt zijn. Daarom startte de discounter twee jaar geleden met de campagne ‘Natuurlijk Wel’, die dit jaar een verdieping kreeg met het Net zo-construct. Met het nieuwe contentplatform zet ALDI een volgende stap. De supermarkt wil met dit initiatief een aantrekkelijker merk worden en de merkvoorkeur laten stijgen. ALDI vindt het van belang om een grotere rol te spelen in het leven van klanten en de belofte om kwaliteit beschikbaar te maken voor iedereen nog sterker neer te zetten.
 

Gebaseerd op gedrag, gevalideerd door data

De content is volledig gebaseerd op daadwerkelijk zoekgedrag van het publiek. De livegang van het platform werd voorafgegaan door een soft launch. Ook werd met onderzoeksbureau Bloakes onderzoek gedaan naar de te verwachte effecten van het platform op onder andere merkvoorkeur en andere parameters. Uit dat onderzoek bleek dat de content zorgde voor veel positievere associaties bij het merk ALDI.

“Wij werken graag voor merken die duurzame waarde willen toevoegen aan het leven van mensen. Merken die geloven in een langetermijnvisie en willen investeren in hun merk. ALDI toonde met deze opdracht aan het lef te hebben om te investeren in de toekomst en er écht te zijn voor het publiek. Deze klus past daarmee perfect bij onze visie en onze expertise”, zegt Daan Zoetmulder, Managing Director bij Wayne Parker Kent.

“Twee jaar geleden zijn we bij ALDI begonnen met een traject om ervoor te zorgen dat we voor meer mensen de primaire supermarkt worden. Dit contentinitiatief is een ontzettend belangrijke stap richting dat doel. Het maakt van ALDI een sympathieker merk en we maken nog beter duidelijk dat we kwaliteit beschikbaar maken voor iedereen", aldus Wouter Houtman, Director Customer Dialogue & Engagement bij ALDI in Nederland.

Altijd ALDI is te vinden op www.altijdaldi.nl en wordt continu voorzien van nieuwe artikelen en video’s.
 

credits

Team Wayne Parker Kent
Gerben van der Rijt - Creative Director
Charlotte van Dijk - Head of Content
Caitlin Veen – Head of Video
Floor Janssen – Content Manager
Abigail Straver - UX Design
Stefan Duikersloot – Graphic Design
Annerie Veldman - Account Director
Mi-Young Walman – Sr. Projectmanager

Team ALDI
Wouter Houtman – Director Customer Dialogue & Engagement
Julie Buijs – Specialist Digital Content
Matthijs van Bloem – Manager Digital
Stephan Blauw – Webanalist
Joeri Theijssen – Campagne Manager
(Nienke van de Streek – MD MarCom)