Weer een nieuwe 'aandacht-commercial' van IKEA

29-01-2016 (10:22) - Campagnes

IKEA heeft deze week een nieuwe tv-commercial gelanceerd. Hierin is de hoofdrol weggelegd voor de NOCKEBY bank en productontwikkelaar Jerry Svensson.


Met veel toewijding en aandacht vertelt Jerry over het ontwerpproces van de bank, die voldoet aan alle principes van wat het woonwarenhuis Democratic Design noemt. Hieronder verstaat IKEA de juiste combinatie van vorm, kwaliteit, functie, duurzaamheid en een lage prijs. De nieuwe tv-commercial is de volgende in de lijn die in augustus 2015 is ingezet. Toen lanceerde IKEA Nederland de nieuwe merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’.

Jeroen Hubert, Country Marketing Manager IKEA Nederland licht toe: 'We willen Nederland laten zien hoeveel aandacht we aan een product besteden en hoe het tot stand komt. De NOCKEBY bank is hier een prachtig voorbeeld van.'

nadruk op Democratic Design
In de nieuwe tv-commercials van IKEA is een hoofdrol weggelegd voor Democratic Design. Het woonwarenhuis hanteert al sinds 1976 het Democratic Design principe. Dit houdt in dat ieder product geoptimaliseerd is qua vorm, kwaliteit, functie, duurzaamheid en dat het bovendien voor een betaalbare prijs verkrijgbaar is. Het is de eerste keer dat het woonwarenhuis dit designverhaal zo benadrukt in haar campagnes die voortkomen uit de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’.