Wefilm maakt eerste grote campagne voor MyWheels

02-09-2021 (11:46) - Campagnes

De vorige week uitgebrachte track De Deler en videoclip van artiest Daan Boom, is de opmaat naar de eerste grote campagne van autodeelbedrijf MyWheels. Het bedrijf vergrootte de capaciteit afgelopen weken naar 1.700 auto’s, waardoor nog meer buurten een auto kunnen delen, wat in deze campagne gevierd wordt. Wefilm is verantwoordelijk voor concept, productie en media.
 
MyWheels wil met autodelen het aantal auto’s in Nederland terugdringen van 9 miljoen naar 1 miljoen in 2030, en zo de CO2- uitstoot significant verlagen. Om die ambitie te realiseren is een communicatieconcept ontwikkeld onder de paraplu 'Alleen maar voordelen', waarbij de 5 belangrijkste voordelen benoemd worden: huur per uur; betaal alleen voor wat je gebruikt; deelauto’s op loopafstand; minder uitstoot en geef de straat terug aan de buurt want er zijn minder parkeerplekken nodig. Een deelauto vervangt gemiddeld 11 auto's op straat.
 
De vernieuwing lijkt wat zoek in deze commercial en doet op diverse niveaus denken aan de Tele2 reclameserie 'Niet omdat het moet, maar omdat het kan'
 

Credits

Opdrachtgever: MyWheels
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Karina Tiekstra, Suzan Huurnink
Bureau, productie en mediaregie: Wefilm
Creative director: Ruben Cusell
Creatives: Jan Boon, Dennis de Vries (BW H Ontwerpers)
Director: Jan Boon
Producers: Maaike Raat, Louana Tummers, Allen Grygierczyk
D.O.P.: Ruben van Weelden
Client lead: Raoul Oei
Mediaregisseur: Rocco Stallvord
Muziek: Daan Boom
Muziek productie: AMP.Amsterdam
Editor: Joshua Menco
Postproductie: The Compound