Welkom in de nieuwe wereld
05-01-2016 (11:54) - Campagnes
Eneco start vanaf 4 januari een nieuwe campagne waarin het bedrijf duidelijk maakt dat er een keerpunt bereikt is. Dawn ontwikkelde een ‘State of the Union’ waarin Eneco afscheid neemt van de oude wereld: van fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid daarvan, van verspilling en de oude manier van denken.
Er komen steeds meer innovaties die het mogelijk maken zelf energie te besparen, op te wekken, op te slaan en te gebruiken en te delen met elkaar.
Eneco bekrachtigt dit met een nieuw statement: ‘welkom in de nieuwe wereld.’ De nieuwe campagne en merkbelofte zijn het resultaat van de merkstrategie die het nieuwe bureau Dawn afgelopen najaar ontwikkelde.
energietransitie
Jolanda Ravenek, Manager Marketing Communicatie: ‘Al sinds 2007 is onze missie ‘duurzame energie voor iedereen’. In een duurzame energiemarkt werkt het systeem totaal anders; de klant speelt daarin de hoofdrol. Deze ontwikkelingen in de energietransitie gaan razendsnel. Eneco ontwikkelt zich daarom in hoog tempo naar energiepartner. We investeren al jarenlang veel in schone energie, en stemmen dit af op de behoefte van de klant. Zo bouwen we bijvoorbeeld een windpark voor Google en helpen we NS verduurzamen.'
'Met de nieuwe campagne en merkbelofte ‘welkom in de nieuwe wereld.’ willen we het grote publiek en al onze stakeholders op een prikkelende manier meenemen in onze ambities, en inspireren samen met ons de energiemarkt te vernieuwen.’
'Met de nieuwe campagne en merkbelofte ‘welkom in de nieuwe wereld.’ willen we het grote publiek en al onze stakeholders op een prikkelende manier meenemen in onze ambities, en inspireren samen met ons de energiemarkt te vernieuwen.’
De ‘State of the Union’ is gedurende drie weken te zien op tv, in bioscopen en online.
In 2016 wordt de campagne verder uitgebouwd; innovatieve klantoplossingen staan centraal in de komende campagnes.
Credits
Bureau: Dawn
Productie maatschappij: Halal
Regisseur: Johan Kramer
DoP: Daniel Bouquet
Edit: Mieneke Kramer
Online & Grading: Crabsalad/Laurens Orij
Geluid: Soundcircus/Feike de Wit
Eneco
Erik van Engelen: Directeur Eneco Consumenten
Jolanda Ravenek: Manager Marketing Communicatie
Regine Alewijnse: Brandmanager
Marga Jordaans en Aniek Gort: Campagnemanagement
Media
MindShare: Steven de Niet
Blue Mango Interactive: Harald Heukers