Werknemers vertellen hoe het is bij hun bedrijf
28-11-2018 (15:38) - Campagnes
Meerdere sectoren, waaronder de IT en de zorg, kunnen tegenwoordig moeilijk hun vacatures vullen. Red Pepper Arbeidsmarktcommunicatie bedacht daarom een nieuwe manier om arbeidskrachten te werven. Ze kunnen in gesprek gaan met het personeel van een bedrijf, om erachter te komen of het werk iets voor hen is.
Het experiment is voor het eerst uitgevoerd bij het bouwbedrijf Mourik. Vorige week begon de pilot, waarbij geïnteresseerden rechtstreeks kunnen bellen of appen met medewerkers van het bedrijf. Daarvoor zijn bij Mourik 70 tijdelijke 'HR-medewerkers' aangesteld.
In totaal heeft het bedrijf 60 vacatures openstaan. Afgelopen vrijdag werd een vacature ingevuld voor de functie van machinist, die al ruim een jaar op de website stond.Daarnaast zijn er de afgelopen tien dagen zeven gesprekken geweest met potentiële werknemers. In totaal duurt de pilot zes maanden.