What you do in the dark that puts you in the light
23-02-2016 (21:42) - Campagnes
Under Armour presenteert het vervolg op haar wereldwijde RULE YOURSELF-campagne. Het Amerikaanse sportmerk laat zien dat training het centrale onderdeel is van het dagelijks leven van topsporters. In de spot met Memphis Depay is te zien hoe de voetballer zich vastbijt in de dagelijkse discipline van training, cardiofitness en fysiek herstel door middel van ijsbaden, fysiotherapie en rust.
Centrale boodschap in de campagne is dat om tot de besten van de wereld te behoren, je juist heel hard moet werken als er niemand kijkt. Daarvoor moeten topatleten alles opzij zetten: “it’s what you do in the dark that puts you in the light”.
In de campagne zijn verder hoofdrollen voor de Amerikaanse turnsters, de sportploeg waarvan dit Olympische jaar misschien wel het meest wordt verwacht. In maart volgt een derde commercial rond de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps. Ook deze filmpjes concentreren zich op de ijzeren trainingsdiscipline die sporters moeten hebben om succesvol te zijn als het erop aankomt.
'De nieuwe hoofdstuk in het RULE YOURSELF-verhaal vloeit op een natuurlijke manier voort uit Under Armour’s trainingsethos', zegt Adrienne Lofton, Senior Vice President Global Brand Marketing, Under Armour. 'Ons bedrijf is opgebouwd door topsporters. Wij weten uit eigen ervaring wat zij achter gesloten deuren moeten doen en vooral laten om tot topprestaties te komen. We willen delen wat er voor nodig is om de top van je sport te bereiken. Daarom laten we juist de offers zien die deze atleten doen.'
De RULE YOURSELF-campagne is te zien op diverse kanalen waaronder ESPN, NBC, ABC, MTV, Turner, Complex, PopSugar, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat.