BrandDeli ontwikkelt Iglo pop-up restaurant

28-09-2017 (09:00) - Creatie

Iglo heeft BrandDeli voor het derde jaar op rij gevraagd om een campagne te bedenken voor de Iglo Roerbak Sensatie maaltijden. De focus hierbij lag op de smaak, gezonde voordelen van een diepvriesmaaltijd én de nieuwe introductie van hun verpakking.


BrandDeli bedacht het concept  ”Het Iglo pop-up restaurant”, waarbij de eerlijke reacties van de restaurantgasten op de maaltijden in beeld worden gebracht. Iglo durfde de blind tasting aan omdat ze er van overtuigd zijn dat de smaak en kwaliteit van hun producten kan tippen aan een gerecht dat je krijgt in een “echt”  restaurant. 


negatieve associatie

Onderzoek van Iglo heeft uitgewezen dat diepvriesmaaltijden vaak nog een negatieve associatie hebben, mensen verwachten weinig smaak of denken dat het ongezond is. De maaltijden van Iglo Roerbak Sensatie bevatten juist een hoog gehalte aan vriesverse groente waarbij de vitamines optimaal worden behouden. Ook zijn de maaltijden zonder toegevoegde conserveringsmiddelen en kunstmatige smaak- en kleurstoffen. Deze claim wordt op de nieuwe verpakking nadrukkelijk vermeldt.


tijdelijk restaurant

Vanuit het pop-op restaurant concept  ontwikkelde en produceerde BrandDeli  een écht tijdelijk restaurant met een echte chef. Figuranten werden ingehuurd om mee te spelen in een commercial en de chef bereidde de Iglo Roerbak Sensatie diepvriesmaaltijden zonder dat de figuranten dit door hadden. Zodoende hadden zij geen weet van de Iglo pop-up en wisten dan ook niet dat ze een diepvriesmaaltijd kregen voorgeschoteld.  Hiermee kon Iglo de eerlijke reacties in beeld brengen.


short stories

Van het pop-up restaurant zijn short stories gemaakt die breed worden uitgezonden op de BrandDeli zenders. Aanvullend zijn drie  ‘Wist je datjes’ van 10 seconden geproduceerd waarin de chef-kok  uitlegt wat de USP’s zijn van Iglo Roerbak Sensatie, zoals waarom de verse groenten in de maaltijden zo knapperig zijn. Van de productie is een making of gemaakt , waarin de marketing director Nederland bij Iglo, Harald Guimaraes, je als kijker meeneemt in zijn ervaringen tijdens de productie. De campagne is tot en met december te zien.

Bekijk hier de making of van de campagne: