Jägermeister laat nieuw gezicht zien
03-01-2017 (15:23) - Creatie
Na jaren ‘Alleen als ie ijs en-ijskoud is’ laat Jägermeister zijn nieuwe gezicht zien door een hernieuwd flesontwerp, nieuwe campagne en een nieuwe pay-off; “It’s a matter of taste.”
De nieuwe Jägermeister campagne, ontwikkeld door NEEW, is geïnspireerd op het feit dat er uitgesproken meningen en ervaringen bestaan rondom het product en het merk. Jägermeister viert dat het karakteristieke drankje en de wereld daaromheen nou eenmaal een kwestie van smaak zijn. “Wij zijn een karakteristiek merk, met een evenzo karakteristiek product. En we begeven ons liever in werelden waar mensen een sterke mening over hebben dan dat niemand iets vindt van wie je bent en wat je doet. Zo waarderen wij het ook wanneer mensen zelf een karakteristieke lifestyle nastreven. En of je hier van houdt of niet, is een tweede.”, aldus Mirte Litjens, Brand Manager bij Jägermeister. “Een aantal van deze uitgesproken lifestyles worden verder uitgewerkt in onze nieuwe campagne: van onverschrokken stagedivers tot vriendinnen met matching tattoos up hun rug.”
In de nieuwe campagne, bestaande uit outdoor en online film, portretteert Jägermeister drie werelden waarin het merk zich begeeft. Want net zoals de unieke smaak, zijn de omgevingen, sferen en gedragingen rondom het Duitse drankje ook een kwestie van smaak.
Naast outdoor en film loopt er ook een digitale doorvertaling van de ‘It’s a matter of taste’ campagne. In samenwerking met bekende (social) influencers exploreert Jägermeister de vele smaken van hun favoriete stad; Berlijn. Ook biedt het merk een online platform (jagermeister.nl/matteroftaste) waar de sterke smaken van de influencers en Jäger-fans gevierd worden.
credits
Creatief/strategisch bureau: NEEW
Productiebureau: FilmDeluxe
Regie: Antoni Nykowski
Fotografie: Gary Engel
Digitaal activatiebureau: Protein
PR agency: Kult&Ace