Listen to the kids, bruh

02-06-2022 (21:50) - Creatie

Vijf jaar geleden beklommen Liam Tjoa en Tim van der Wiel als tieners het podium bij de SAN om het New Kids on the Block Accent 2017 in ontvangst te nemen. In 2018 bombardeerde VIA (toen nog VEA), Tim van der Wiel tot Next Legend. En dit jaar werd GoSpooky Bureau van het Jaar 2021. Een terechte keuze, want de twee founders legden in hoog tempo de fundering van een ongekend succesverhaal. Ruim 100 man/vrouw sterk lopen de Spooky’s nu warm voor internationale expansie.  We geven een kleine preview op het gesprek met fo-founder Tim van der Wiel dat op 8 juni in FONK magazine verschijnt.


Iets voor marketeers om over na te denken

'Toen Liam en ik GoSpooky begonnen, wisten we alles wat er te weten viel over de platformen en technologie van dat moment, maar tegelijkertijd hadden we nul ervaring in de bureauwereld en datzelfde gold voor ondernemen. Maar omdat we geen bureauervaring hadden, zijn we de dingen gaan doen zoals wij dáchten dat die het best gedaan konden worden. Wij werken daardoor heel anders dan het gemiddelde bureau. Nog voordat we aan de keukentafel van mijn mijn ouders met GoSpooky begonnen, wisten we al dat er een mega onbenut potentieel was. Dat houdt overigens niet in dat je op elke hype moet springen, maar je moet wèl je doelgroep weten te vinden en die beweegt meestal sneller dan jij. De gemiddelde leeftijd van merken in de Fortune 500, is 15 jaar. Vroeger waren die 75 jaar. De jonge merken kapen steeds sneller marketshare weg. Dat is iets voor marketeers om over na te denken.’
 

Two way street

Tim vervolgt: 'Social is een two way street. Met een video’tje, kom je er echt niet meer. We kennen de platformen by heart, want we hebben gekozen voor een cultuur waarin technologische innovatie centraal staat. Daarom hebben we ervoor gekozen om developers in huis te hebben. Listen tot the kids bruh staat hier niet voor niets op de zijdeur van dit pand. Toen we 18, 19 waren was het een inside joke, nu is het onze core. We vinden dus dat een goed idee van elke kant kan komen. Er kan zomaar een 17-jarige ergens rondlopen die een beter idee heeft dan jij. Jong talent krijgt hier daarom enorm veel verantwoordelijkheid. Die woorden op onze gevel zijn de kern van wie we zijn.’
 

Complete interview lezen

Wil je het volledige interview met Tim van der Wiel lezen, maar heb je geen abonnement? In dat geval kun je nu 3 maanden gratis kennis maken met de digitale editie van FONK magazine! Meld je hier aan, dan valt op 8 juni de editie met het interview met Tim in je digitale brievenbus.