Onverminderd veel bijval voor Nationale Week Zonder Vlees
08-03-2021 (14:29) - Marketing
Op 8 maart is de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees van start gegaan. Tijdens deze campagne wordt Nederland op een concrete manier bewust gemaakt van de positieve impact van minder vlees eten, en ervaren zij hoe gemakkelijk dit kan zijn.
Het animo van partners en andere organisaties is onverminderd groot. Naast vele Nederlanders, supermarkten en producenten, sluiten ook scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries zich deze week aan bij het initiatief.
Over Nationale Week Zonder Vlees
De eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees vond plaats in maart 2018 en sindsdien is het een jaarlijks terugkerend initiatief. Van 8-14 maart 2021 vindt de vierde editie plaats. De jaarlijks terugkerende campagne is het initiatief van Isabel Boerdam, bekend van het blog en boek De Hippe Vegetariër en de Vegabijbel. Inmiddels rolt Isabel de campagne uit als non-profit initiatief van haar bedrijf Green Food Lab. Nationale Week Zonder Vlees is een stichting en kent een officiële ANBI-status. Het doel van de campagne is Nederland op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn.