Swipen doet onthouden
12-06-2015 (07:34) - Marketing
Uit onderzoek van Widespace blijkt dat een mobiele advertentie met een swipe-formaat door 28 procent meer smartphone-gebruikers onthouden wordt dan een mobiele advertentie met een statisch takeover-formaat.
Widespace verzamelde deze inzichten via zijn Brand Impact Surveys; mobiele enquêtes onder 100 miljoen unieke smartphone-gebruikers per maand. De relevantie van swipe-advertenties ligt tot wel 100 procent hoger dan de relevantie van statische advertenties, omdat de adverteerder hierbij lang niet zoveel gegevens over gebruikersvoorkeuren kan aflezen als bij swipe-advertenties. Bovendien zoeken gebruikers bijna 4,5 keer vaker naar meer informatie door te swipen binnen een banner dan door verder te klikken naar een andere website.
Uit de gegevens blijkt dat advertentieformaten op basis van interactie voor veel meer betrokkenheid zorgen. Adverteerders kunnen hiermee een tot drie keer zo hoge relevantie behalen bij de mobiele gebruiker. Bij swipe-advertenties vegen gebruikers over het scherm om zelf te bepalen wat zij willen zien.