BE VIACOM en Discovery blij met marktaandeel
03-04-2013 (08:30) - Media
De maand maart was voor de zenders van BE VIACOM de beste maart maand ooit. Daarnaast waren de BE VIACOM zenders het eerste kwartaal van 2013 in vergelijking met het eerste kwartaal van 2012 de grootste stijger van alle zendergroepen op de doelgroepen 20 tot en met 34 jaar en 20 tot en met 49 jaar.
Comedy Central, het meest toonaangevende comedy kanaal in Nederland, heeft de maand maart afgesloten met een recordmarktaandeel van 4.7% in de voor haar meest relevante doelgroep 20 tot en met 34 jaar oud en 2.6% in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar. Dat is een stijging van maar liefst 35% (20-34) en 40% (20-49) vergeleken met de maand maart in 2012.
Ook Discovery kwam gisteren met mooie cijfers op de proppen. Met 4,6% (20-49) behaalde Discovery Networks als zendergoep in het eerste kwartaal van 2013 het hoogtse marktaandeel ooit. Dit is een groei van 31% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2012.
Mannenzender Discovery Channel behaalde in het eerste kwartaal een marktaandeel van 4,1% (M20-49); een groei van 13% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2012. Vrouwenzender TLC scoorde een marktaandeel van 2,9% (V20-49); een groei van maar liefst 89% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.