‘Boer’ scoort, Wendy ook, Arie minder

23-11-2009 (10:07) - Media

De publieke omroepen behaalden in week 47 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34,8 procent. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 23,9 procent en de SBS zenders 17,8 procent. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,0 procent, de zenders van RTL Nederland 27,3 procent en de SBS zenders 21,0 procent. In week 47 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 196,8 minuten. Het best bekeken programma is opnieuw Boer zoekt Vrouw met 4.005.000 kijkers. Net iets minder dan vorige week toen het programma 4.179.000 kijkers trok.

RTL 4 heeft zaterdag met Ushi & Dushi de best bekeken uitzending gerealiseerd. Het programma trok 1.783.000 kijkers. Een week eerder was de score nog 2.240.000. Ook Ik Hou Van Holland deed het zaterdag weer goed met 1.732.000 kijkers. Paul de Leeuw zag met Lieve Paul op Nederland 1 met 1.021.000 kijkers weer kans net boven de 1 miljoen uit te komen.

Bij de KRO op Nederland 2 was voor het eerst presentator Arie Boomsma te zien. Zijn programma In de schaduw van het nieuws was goed voor 411.000 kijkers, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek. Het totale marktaandeel van RTL 4 in de avonduren kwam zaterdag uit op 19,2 procent. Nederland 1 volgt met 16,8 procent, Nederland 3 met 12,8 procent en SBS 6 met 9,8 procent.

 


Broadcast Magazine/SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch