Coca-Cola radiocommercial beste van december

28-01-2013 (08:31) - Media

In de radiocommercial van de maand verkiezing van het Radio Advies Bureau (RAB) is de commercial ‘Holidays are coming’ van adverteerder Coca-Cola als beste beoordeeld door de Nederlandse consument. De radiocommercial is hiermee genomineerd voor de jaarlijkse publieksprijs die op 11 juni 2013 wordt uitgereikt.
 
De radiocommercial “Holidays are coming” is een doorvertaling van de Coca-Cola kerstcommercial, gemonteerd voor radio. Coca-Cola’s kerstcommercial wint overtuigend met maar liefst 86% van de maximale score en laat de andere commercials ver achter zich. In alle doelgroepen scoort de commercial goed, maar in de groepen vrouwen en jongeren is de waardering extreem hoog.
 
Sonja den Bakker, Brand Activation Manager van Coca-Cola: ‘De televisiecommercial is een internationale productie die vanwege de hoge waardering en herkenbaarheid al vele jaren in december wordt uitgezonden. Deze televisiecommercial straalt het ultieme kerstgevoel uit en we wilden dit nu op een passende manier naar radio doorvertalen. De producers bij Sky Radio hebben deze radiocommercial voor de Nederlandse markt gemaakt. Het ging heel snel, van idee tot op zender in enkele dagen, dat kan met radio.’
 

Tweede is ‘Kerstmarkt’ van Albert Heijn waarin ook een kerstlied gezongen wordt dat de marktaanbiedingen omlijst. De derde positie wordt ingenomen door Marktplaats met ‘Regifting’, je ongewenste Sintcadeaus krijgen een nieuw leven via Marktplaats als kerstcadeau. Deze twee commercials liggen qua waardering door het consumentenpanel dicht bij elkaar. 


RAB

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch