Creatie en Umfeld grootste beïnvloeders online campagne

14-12-2012 (08:24) - Media

De inzet van een online campagne waarbij de uiting sterk is, kan leiden tot een stijging van 33% in spontane merkbekendheid tussen mensen die contact hebben gehad met de online uiting, afgezet tegen mensen die geen contact hebben gehad. 
 
Dit blijkt uit een onderzoek naar de werking van online adverteren van mediabedrijf Sanoma Media en onderzoeksbureau MetrixLab. De combinatie van de mate van opvallendheid van een uiting en een kwalitatief Umfeld beïnvloeden het positieve resultaat van een campagne het meest.
 
De belangrijkste driver van de effectiviteit is de creatieve kracht van de uiting en dan met name de mate waarin een uiting opvalt. Gemiddeld genomen vallen de ‘rich media’ formaten het meeste op, maar ook met meer reguliere formaten is dit mogelijk. Uitingen die goed scoren op ‘opvallend’ kunnen tot ruim drie keer een hogere herkenning realiseren dan uitingen die slecht scoren op ‘opvallend’.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch