Digital vergroot succes outdoor

25-03-2013 (08:18) - Media

Volgens het laatste Interactive Europe 2013 rapport, een jaarlijkse studie van CBS Outdoor International onder meer dan 5.000 mensen in zes Europese landen, leidt buitenreclame,  op welk formaat dan ook, tot online aankopen, het Liken van Facebookpagina’s en het downloaden van mobiele apps.
 
In totaal geeft 77% van de consumenten aan een actie te ondernemen als direct gevolg van het zien van een buitenreclame campagne:
 
20% van de consumenten geeft aan een online aankoop te hebben gedaan na het zien van een buitenreclame campagne (stijging van 43% t.o.v. vorig jaar) versus 16% bij een print campagne.
 
16% van de consumenten 'Liked' een merk op Facebook na het zien van een buitenreclame campagne (stijging 78% t.o.v. vorig jaar) versus 11% bij radio campagnes.
 

13% van de consumenten heeft een mobiele app gedownload na het zien van een buitenreclame campagne (stijging 117% t.o.v. vorig jaar),  bijna  twee keer zoveel als bij een tv-commercial (slechts 7%).  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch