EENVANDAAG best bekeken actualiteitenrubriek

11-01-2013 (08:16) - Media

Gemiddeld 1 miljoen mensen hebben in 2012 dagelijks naar EENVANDAAG gekeken. Met een gemiddeld marktaandeel van 26,2 % is dit een record voor het dagelijkse actualiteitenprogramma. Dit maakt EENVANDAAG het best bekeken actualiteitenprogramma op de Nederlandse televisie in 2012. 
 
EENVANDAAG begon in het najaar van 2006 op Nederland 1 en heeft nooit eerder zo’n hoog jaargemiddelde behaald in kijkersaantallen. 
 
De best bekeken uitzending van 2012 was op maandag 19 november en trok 1.771.000 kijkers met een marktaandeel van 32,8%. De uitzending ging over de grote doorbraak in de moord op Marianne Vaatstra. Na dertien jaar werd een verdachte gevonden dankzij het DNA-verwantschaponderzoek dat eerder in 2012 werd gestart.
 
Verder waren er het afgelopen jaar tijdens de verkiezingscampagne scherpe interviews met politieke leiders, bracht EENVANDAAG indrukwekkende reportages rondom de Amerikaanse verkiezingen en berichtte het programma over spraakmakende zaken zoals de corrupte agent in Kekerdom en het schandaal rondom het Rotterdamse chemieconcern Odfjell.  
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch