Fonk magazine 340 staat live! Pareltjes uit het Nederlandse magazine landschap

22-06-2022 (09:50) - Media

Uitgevers hebben het moeilijk, zeggen ze. Maar is dat wel zo? Fonk magazine waagde een sprong in het diepe en dook ze op: de pareltjes uit het Nederlandse magazine landschap.
 

Business to Business

B2B publishers hebben goud in handen. Mooie, relatief kleine databases die uitnodigen tot maatwerk voor hun abonnees, resulteren in een gezond verdienmodel. Derk Haank, Luc van Os en Cor Jan Willig hebben met die kennis op zak, de handen succesvol ineen geslagen en jagen op kansen om hun portfolio verder te vergroten. Of, in de woorden van Luc van Os: ‘We zijn nog maar net begonnen’.
 

jongeren verdienen aandacht

Aan de andere kant van het spectrum is er binnen de consumentenmarkt het jongerensegment, dat de aandacht van publishers verdient. Just Another Network werd in 2021 speciaal voor die groep opgericht. Founder Marko van Kampen vertelt hoe hij samen met zijn team het vliegwiel op gang brengt.
 

mediaspecialisten

Ook niet te missen in deze uitgave is de mening van de mediaspecialisten aan bureauzijde. Ruud de Langen (Dentsu), Thijs Muller (Havas Media) en Samantha Catsburg (Stroom) banadrukken onder meer de "radicale kansen" die de Metaverse ons brengt.
 
Onze conclusie: voor wie het oude durft los te laten, liggen de kansen voor het oprapen.
 

fonk magazine lezen?

Wil je de nieuwe editie van fonk magazine lezen, maar heb je nog geen abonnement? Maak drie maanden gratis kennis (zes edities) en beslis daarna of je fonk magazine elke twee weken wilt blijven lezen!
 

Bureaus

Marketing

Economisch