‘GOOISCH wordt blijvertje’

13-05-2013 (08:06) - Media

Ondanks de vele minder florissante print-berichten, zijn er naar aanleiding van de onlangs gepresenteerde HOI-cijfers over 2012 ook een paar positieve geluiden te melden. Zo stuwden de komst van de Nederlandse Vogue en  GOOISCH de cijfers toch nog een beetje een goede kant op. Peter Contant, uitgever van GOOISCH, zegt daarover desgevraagd: ‘Ik wist dat we een vernieuwende formule hadden met GOOISCH. Het is niet gedacht en verwacht dat we op de lezersmarkt dit fantastische resultaat zouden bereiken in 2012.’ 
 

GOOISCH is volgens Contant de ontdekking in het vrouwencluster. Ook het bereik op FB is ongekend groot. Met advertising in GOOISCH gaan we de komende weken een paar belangrijke slagen maken. Een zwaluw maakt geen zomer, maar inmiddels hebben we er een paar gezien en ik zet alles op alles om van GOOISCH een blijvertje te maken, op een innovatieve manier.’  


Reacties

Met verbazing las ik het bericht over Gooisch. Uit de HOI cijfers blijkt dat van de 75.000 gedrukte exemplaren er ca. 25.000 daadwerkelijk aan de lezers verkocht zijn. Dat lijkt mij een zeer teleurstellend resultaat! Zeker voor een introductienummer met een reclamecampagne, veel (ingekochte) promotie en veel PR -en media aandacht. Misschien moet de Fonk-redactie de feiten iets beter checken? Dit om toch vooral de geloofwaardigheid van het medium te bewaken.
Groet,
Peter
Peter de Jong @ 13-05-2013 12:35 uur
Met verbazing lees ik het bericht van Peter de Jong hierboven. Het gaat niet over 25.000, maar over meer dan 57.000 exemplaren in geheel 2012. De Jong moet zich eerst eens op juiste feiten baseren voordat hij wat roept.
Peter Contant
Peter Contant @ 13-05-2013 15:18 uur
Ik heb gekeken naar de werkelijke, echte verkopen. De exemplaren die zijn verspreid via de leestafel/leesmap e.d. neem ik uiteraard niet mee. Iedereen die een beetje verstand heeft van oplagecijfers weet dat de leestafel/leesmap een verhaal apart is. Niet voor niets een aparte categorie bij HOI. Niets mis mee hoor met die leestafels maar je moet ze er, naar mijn idee, wel even uitfilteren voor een getrouw beeld van de verkochte oplage.
Peter de Jong @ 13-05-2013 17:42 uur

Bureaus

Marketing

Economisch