JAN Tijdschrift van het Jaar

30-11-2012 (08:22) - Media

In de Amsterdamse Convention Factory zijn gisteravond de ‘Oscars van de Nederlandse tijdschriftenwereld’ uitgereikt. De grote winnaar van de avond is JAN, Tijdschrift van het Jaar 2012. VOGUE Nederland won weinig verrassend de titel Lancering van het Jaar en Hoofdredacteur van het Jaar is Cecile Narinx van ELLE Nederland. De jarige eend Donald Duck (60) ontving een speciale Mercur D'Or.
 
Vijf tijdschrifttitels waren in de race om zich tot Tijdschrift van het Jaar te laten kronen. Voor de Bruna PostNL Mercur Tijdschrift van het Jaar 2012 selecteerde de jury – in alfabetische volgorde – vijf genomineerden: Flow (Sanoma Media), JAN (G+J Uitgevers), LINDA. (Mood for Magazines), VARAgids (VARA Uitgeverij) en VIVA (Sanoma Media). Hoofdsponsoren Bruna en PostNL trakteerde alle genomineerden op bloemen en champagne. De redacties reageerden zeer verrast.
 
De verdere Mercur-winnaars zijn:
 
Tijdschriftreportage van het Jaar: Autoweek - Dossier Saab
Cover van het Jaar: VPRO Gids 
Marketingactie van het Jaar: Donald Duck geeft Nederland al 60 jaar kleur
Artdirection van het Jaar: Eigen Huis & Interieur
Tijdschriftretailer van het Jaar: Bruna Gorinchem
Hoofdredacteur van het Jaar: Cécile Narinx (ELLE)
Lancering van het Jaar: VOGUE Nederland
Innovatie van het Jaar: LINDA. LIJNT
Mercur D'Or Oeuvreprijs: Donald Duck (60 jaar)
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch