Liever op social media dan een partner

23-01-2013 (08:25) - Media

Timing onderzocht eind 2012 het social media- en smartphonegebruik onder doeners, dit zijn de mensen in de techniek, op de werkvloer, in de zorg en op kantoor. Ruim 1.100 doeners werkten mee aan het onderzoek, dat onder andere uitwijst dat 24% zich geen leven meer zonder social media kan voorstellen. 53% geeft zelfs aan dat het verslavend is.
 
‘De smartphone en social media spelen een steeds grotere rol in ons dagelijks leven, dit geldt ook voor de mensen die werken in de branches die doen. We vinden het belangrijk om te weten waarvoor deze doeners hun smartphone gebruiken en hoe actief zij zijn op social media, om zo onze dienstverlening beter aan te laten sluiten op hun wensen’, licht Directeur Marketing & Innovatie van Timing, Wiecher Hakse, toe. 
 
‘Het onderzoek wijst uit dat een grote meerderheid via social media op de hoogte gehouden wil worden van passende vacatures. Dat zijn interessante feiten waar wij als uitzendorganisatie in het kader van innovatie zeker iets mee kunnen.’
 

Een opmerkelijk resultaat uit het onderzoek is dat 3% van de doeners liever zijn/haar partner de deur uit doet dan de smartphone. Ook gaat 16% terug naar huis als de smartphone nog thuis ligt, zélfs als hij/zij daardoor te laat op het werk komt. 


Bureaus

Marketing

Economisch