Nieuwsmerken online sterke publiekstrekkers

01-03-2013 (08:29) - Media

Nederland heeft een extreem hoge internetpenetratie: 95% heeft toegang tot het net. 20% heeft zelfs vier of meer devices om internet op te gaan. Die digitalisering zie je ook terug in het aantal mensen dat de digitale krant leest.
 
Uit Intomart GfK’s onderzoek 'Trends in digitale media' van december 2012 blijkt dat het merendeel van de Nederlanders (57%) zowel het papier als de sites raadpleegt. Slechts 21% leest alleen de papieren krant. Het digitaal consumeren van nieuws heeft dus een enorme vlucht genomen. Met een toenemende penetratie van tablets en smartphones zal de digitale nieuwsconsumptie de komende jaren verder groeien.
 
Een veelgebruikt device om het dagblad te lezen is de PC/laptop. STIR registreert alleen de PC/laptop en het aantal bezoekers. In de jaaranalyse 2012 zijn de belangrijkste resultaten uit STIR samengevat.
 

Dagbladsites zijn in een volwassen levensfase terechtgekomen en realiseren door de jaren heen een zeer stabiel bereik. Maandelijks bezochten in 2012 zo’n zeven miljoen Nederlanders één of meer dagbladsites. Dat is de helft van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder. Zij doen dat gemiddeld ruim 21 keer per maand (let op, mobiele devices zijn hier niet meegerekend).  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch