NPO wederom marktleider in week 44
03-11-2008 (10:53) - Media
Nederland 1 behaalde de afgelopen week een marktaandeel van 22,2 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur, doelgroep 6+. RTL 4 volgt met 14,3 procent en SBS 6 met 12,7 procent. Het totale marktaandeel van de Publieke Omroep kwam in week 44 uit op 38 procent. RTL Nederland scoorde 26,9 procent en SBS Broadcasting noteerde 22,6 procent. Dit blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.Het best bekeken programma was afgelopen week het Achtuurjournaal van de NOS op zondag met 2,78 miljoen kijkers, gevolgd door Spoorloos (KRO, Nederland 1) met 2,68 miljoen kijkers en Studio Sport Eredivisie (NOS, Nederland 1) met 2,41 miljoen kijkers. Bij de commerciëlen was de uitslag van Popstars (SBS 6) het meest populair met 1,88 miljoen kijkers. De laatste aflevering van Million Dollar Wedding (RTL 4) behaalde 648 duizend kijkers en staat daarmee op nummer 97 in de Top 100 van afgelopen week.
Broadcast Magazine