Olivier Smit volgt Dolly van den Akker op als CEO van MMMatter
10-02-2022 (10:52) - Media
Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op nieuwe uitdagingen. Smit zal bouwen aan de verdere ontwikkeling en integratie van de verschillende bureaus binnen MMMatter met focus op digital, strategie, data en creatie.
Olivier Smit (46), voorheen werkzaam in diverse directie- en managementfuncties heeft een trackrecord in succesvolle digitale transities, het bouwen van merken en het realiseren van groeistrategieën voor verschillende organisaties, waaronder Hilton, ABNAMRO, Unicef, J. Walter Thompson, KNSB, Vitesse en EuroParcs.
Olivier Smit: ‘Wat mij aantrekt aan MMMatter is de ambitie van de groep, de gedreven vakmensen en de expertises binnen de bureaus. Met een passie voor het creatieve vak en als ondernemend marketeer zie ik kansen om samen met de collega’s van de verschillende bureaus het netwerk door te laten groeien tot een leidende marketing- en contentorganisatie. Inspelend op de markt en de behoeftes van merken om echt van waarde te zijn, zal de nadruk liggen op uitbreiding van de expertise in digital en op een datadriven fullservice dienstverlening. Van strategie, concept en creatie tot distributie en evaluatie. Met plezier neem ik het stokje over van Dolly en ga ik met veel energie aan de slag om de volgende stap te zetten met MMMatter.’
Olivier Smit: ‘Wat mij aantrekt aan MMMatter is de ambitie van de groep, de gedreven vakmensen en de expertises binnen de bureaus. Met een passie voor het creatieve vak en als ondernemend marketeer zie ik kansen om samen met de collega’s van de verschillende bureaus het netwerk door te laten groeien tot een leidende marketing- en contentorganisatie. Inspelend op de markt en de behoeftes van merken om echt van waarde te zijn, zal de nadruk liggen op uitbreiding van de expertise in digital en op een datadriven fullservice dienstverlening. Van strategie, concept en creatie tot distributie en evaluatie. Met plezier neem ik het stokje over van Dolly en ga ik met veel energie aan de slag om de volgende stap te zetten met MMMatter.’
Dolly van den Akker: ‘De afgelopen 6,5 jaar waren dynamisch, leerzaam en ontzettend leuk. Ik ben trots op mijn collega's en onze mooie klanten. Door focus op groei en verbreding van social media, data en creatieve expertise zijn er met het bureaunetwerk MMMatter mooie stappen gezet. Ik laat MMMatter en MPG met een gerust hart achter bij Olivier zodat er voor mij ruimte ontstaat voor een nieuwe uitdaging.'