Omroep MAX is Mediabedrijf van het Jaar

14-10-2009 (00:00) - Media

Omroep MAX is vandaag tijdens het 19e Nationaal Omroepcongres door een vakjury uitgeroepen tot Mediabedrijf van het Jaar. Andere genomineerden waren mediabedrijf Blue Circle en Talpa Media.

Volgens de jury is Omroep MAX een treffend voorbeeld van eigentijds ondernemerschap, die op eigen - soms 'oubollige' - wijze haar publieke opdracht invult. De veerkracht en uitstraling van de publieke omroep ten goede komend. 'Omroep MAX heeft de vitaliteit van het publieke bestel laten zien met de mensen van 75.'

De vakjury bestond dit jaar uit Marijke Schaaphok (MasMedia), Ton Verlind (Ton Verlind Media), Mark van Berkel (Intellygents), Wessel de Valk (The Crowds) onder voorzitterschap van Ronald ter Voert (hoofdredacteur van Broadcast Magazine).

Alle potentiële genomineerden zijn beoordeeld op hun managementkwaliteiten, bedrijfsprestaties (zowel intern als extern), imago, continuïteit en innovatie. 
Eerdere winnaars sinds 2001 zijn in chronologische volgorde: Cameo Media, Eyeworks, WK Producties, BNN, L1, RVU en Endemol Nederland en de NOS.

 

Broadcast Magazine

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch