Readly start samenwerking met The Walt Disney Company

05-10-2022 (11:01) - Media

Readly, de Europese leider in digitale abonnementen op tijdschriften en kranten, werkt samen met The Walt Disney Company om meer dan 80 Disney tijdschriften voor Readly abonnees toegankelijk te maken. Het nieuwe Disney portfolio versterkt Readly's positie als digitale leesapp voor het hele gezin.

Het Disneyportfolio omvat strips zoals Disney's Frozen, Mickey Mouse, Donald Duck, High School Musical, Star WarsTM en MARVEL. De titels zullen tijdens een gefaseerde lancering worden uitgerold op het platform van Readly en beschikbaar zijn als onderdeel van het onbeperkte leesabonnement.

Gunstig moment

Uit onderzoek van het Britse National Literacy Trust blijkt dat één op de vier (26%) kinderen tijdschriften en strips digitaal leest. Het is daarom een relevant moment voor Readly om het aanbod van titels voor kinderen uit te breiden. “We zijn blij om deze titels op ons platform te verwelkomen. Digitaal lezen onder kinderen neemt toe en uit onderzoek blijkt dat het gunstig is voor kinderen om verschillende vormen van kwaliteitscontent te lezen,” aldus Ranj Begley, Chief Content Officer bij Readly.
 

Uitbreiding platform

Readly biedt momenteel 6300 tijdschriften en kranten aan op zijn app. De productontwikkeling van het platform gaat door met de lancering van podcasts.

Meer informatie op www.readly.com.


Bureaus

Marketing

Economisch