Recordjaar BE VIACOM

08-01-2013 (08:20) - Media

Voor televisie exploitant BE VIACOM was 2012 het beste jaar ooit. Vergeleken met 2011 is het aantal kijkers bij de BE VIACOM zenders procentueel gezien het meest toegenomen van alle zendergroepen in Nederland.
 
Op de doelgroep 20 tot 49 jaar is het marktaandeel in 2012 toegenomen met +18% en op de doelgroep 20 tot 34 jaar met +16%. In het vierde kwartaal van 2012 is het marktaandeel van BE VIACOM enorm gestegen. Op de doelgroep 20 tot 49 jaar behaalde de zendergroep een marktaandeel van 3,8%. Dit is vergeleken met 2011 een stijging van +44%. Op de doelgroep 20 tot 34 jaar had het vierde kwartaal van 2012 een marktaandeel van 6,5%. Dit is een stijging van +36%. De doelgroep 13 tot 24 jaar had dit laatste kwartaal van 2012 een marktaandeel van 11,9% en bereikte hiermee een stijging van +37%.
 

Voor Comedy Central was 2012 het succesvolste jaar ooit. Sinds oktober heeft de zender dagelijks 6 uur extra zendtijd en starten de beste comedy programma’s al vanaf 9 uur ’s ochtends. Dit betekent voor de doelgroep 20 tot 49 jaar een marktaandeel van 2,6% en voor de doelgroep 20 tot 34 jaar 4,6% marktaandeel. Door deze stijging is het marktaandeel op beide doelgroepen met meer dan 50% gestegen ten opzichte van vorig jaar. 


Bureaus

Marketing

Economisch