Sanoma en Jaarbeurs Utrecht zetten in op NASA
22-02-2013 (09:02) - Media
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media hebben hun handtekening gezet onder een samenwerkingscontract voor de exclusieve ruimtevaarttentoonstelling ‘NASA - A human adventure’. Die zal vanaf 20 juni zeven maanden te zien zijn bij Jaarbeurs Utrecht. Sanoma Media is mede-organisator en mediapartner van het project.
Het is een tentoonstelling voor jong en oud. Naast het educatieve element wordt de bezoeker in staat gesteld de ruimtevaarthistorie en ontwikkelingen daadwerkelijk te beleven. Je kunt wandelen tussen de sterren en wordt geïnspireerd door de mensen, technologie en engineering van de afgelopen 50 jaar ruimtevaart.
De tentoonstelling omvat een oppervlakte van ruim 4.000 m², met meer dan 300 originele objecten en replica’s die vaak nog niet eerder zijn vertoond. Zoals ruimtecapsules, raketmotoren, ruimtepakken, een maanauto, telescopen, satellieten en de neus van de spaceshuttle.
