SBS past commercieel bedrijf aan
23-04-2013 (00:00) - Media
De afgelopen maanden is er door de onlangs aangetreden CCO, Peter Mulder, en het sales management team van SBS Broadcasting gewerkt aan het verbeteren van de structuur van het commerciële bedrijf. Per 1 mei wordt de organisatie op een aantal punten aangepast.
Mulder: ‘Een aanpassing was in onze ogen nodig om van het commerciële bedrijf een klantgerichter full mediabedrijf te maken. We zullen hierdoor in staat zijn om beter in te spelen op de veranderende wensen van onze klanten, ons digitale platform efficiënt in te zetten en daarnaast continuïteit in de samenwerking met Sanoma en Talpa te realiseren. Per 1 mei zal er een aantal wijzigingen plaatsvinden.’
De spot afdeling, onder leiding van Eleonora Janssen, heet vanaf 1 mei SBS Account. Dit team zal worden uitgebreid met een extra Account Director. De afdeling Crossmedia wordt ook opnieuw vormgegeven. Binnen SBS Media Solutions vallen drie disciplines. SBS Branded Partnerships, dat onder de leiding zal vallen van de opnieuw aangetrokken Linda Jansen (SBS6) en Maurice Ridder (Net5 en Veronica). Dit team is verantwoordelijk voor de samenwerking met business partners op het gebied van branded content vanuit de zender merken. Daarnaast zal SBS Digital per 1 mei uitgebreid worden met Account Director Justin Sandee naast Axel Geijtenbeek. Justin Sandee was voorheen werkzaam bij de Conversion Company, WebAds, PCM Media en De Persgroep. Gezamenlijk zullen zij de digitale proposities zoals onder andere PLUS en KIJK commercieel invulling geven. De derde discipline, SBS Concepts, zal, onder leiding van Marco Numan, in samenwerking met de businesspartners concepten ontwikkelen en daarin nauw samenwerken met het SBS Creatie team van Edwin Valent. Hierbij wordt niet alleen invulling gegeven aan de creatieve ontwikkeling van campagnes maar ook aan het vertalen van concepten over de on- en offline media platformen heen geregisseerd. Binnen SBS Media Solutions zal Willem Kors als Strategy Director aanspreekpunt worden voor adverteerders en bureaustrategen bij media strategie die SBS Broadcasting en Sanoma overkoepelt. Hij zal hierin onder andere nauw samenwerken met het team van John Olivieira bij Sanoma op het gebied van Marketing Partnerships.
Caren Wassink is op 1 februari begonnen als Director Consumer Income. Samen met Veronica Magazine, Sanoma en andere partners worden op deze afdeling nieuwe initiatieven ontwikkeld die gericht zijn op de kijkers, lezers en bezoekers. Denk hierbij onder andere aan events, consumenten pakketten, VOD en andere proposities.