SKO: Kijktijd en marktaandelen van week 4 en 5, 2022

07-02-2022 (14:07) - Media

De kijkcijfers van week 4 en 5 volgens de Stichting KijkOnderzoek zijn bekend. Onderstaande cijfers gaan over het kijkgedrag naar televisiezenders tijdens uitzending (live) en uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzenddag.

In week 4 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht (TV Schermtijd) gemiddeld 203 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag was 154 minuten. Hiervan werd 122 minuten live en 32 minuten uitgesteld gekeken.
 

Marktaandelen

De publieke omroepen behaalden in week 4 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 25,3% en de Talpa TV zenders 16,7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,9%, de zenders van RTL Nederland 28,8% en de Talpa TV zenders 18,8%.

 

Meest bekeken programma's en bereik

De top-10 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Wie is de mol op NPO1 van 29 januari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3.704.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,4 miljoen.
 

Online TV & Video

De TV-uitzending met het hoogste aantal gestarte streams online is Vertrouwelijk! met de partner van Peter R de Vries van 30 januari. De stream werd 375.044 keer gestart. Op de tweede plek staat Wie is de mol van 29 januari met 358.354 gestarte streams.


Kijktijd en marktaandelen week 5

De kijkcijfers gaan over het kijkgedrag naar televisiezenders tijdens uitzending (live) en uitgesteld kijken op de uitzenddag. Het uitgesteld kijken na de uitzenddag maakt geen onderdeel uit van de gerapporteerde cijfers.

In week 5 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht (TV Schermtijd) gemiddeld 202 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag was 153 minuten. Hiervan werd 131 minuten live en 21 minuten uitgesteld op de uitzenddag gekeken. De uitgestelde kijktijd in de overige 6 dagen wordt vermeld in het volgende weekoverzicht.
 
De publieke omroepen behaalden in week 5 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 41,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 23,6% en de Talpa TV zenders 15,0%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,9%, de zenders van RTL Nederland 28,9% en de Talpa TV zenders 18,5%.

De top-10 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken op de uitzenddag) wordt aangevoerd door Wie is de mol op NPO1 van 5 februari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.836.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 3,4 miljoen. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch