SKO verlengt contract Kijkonderzoek met Intomart GfK

10-04-2013 (00:00) - Media

Intomart GfK zal ook in 2014 en 2015 het televisiekijkgedrag meten voor SKO (Stichting Kijkonderzoek). In 2010 werd een driejarig contract afgesloten tussen SKO en Intomart GfK met een optie voor een verlenging van 2 jaar (periode 2011-2015). 
 
Op basis van goede prestaties de afgelopen jaren heeft SKO besloten om ook de laatste twee jaar van dit contract te laten ingaan. Deze tussentijdse evaluatie maakte onderdeel uit van de gemaakte afspraken. 
 

Een combinatie van twee verschillende technieken voor zenderherkenning zorgt voor een zeer exacte registratie van het kijkgedrag in Nederland. Via de Audiomatching techniek uit het eigen ontwikkelcentrum Common Technology Center (CTC) in Engeland wordt het geluid van de bekeken zenders  in huishoudens vergeleken met het uitgezonden geluid door de zenders. De Audiocodingtechniek maakt het mogelijk de exacte zender te traceren doordat Nederlandse zenders een onhoorbare code toevoegen aan dit geluid, dat uitsluitend door de kijkmeter wordt herkend. 


Bureaus

Marketing

Economisch