Stephen Fry dol op Twitter

18-11-2009 (09:54) - Media

‘Een jaar geleden had bijna niemand van Twitter gehoord. Ze noemden het de banaalste en meest nutteloze vorm van tijdverspilling. En weet je wat ze nu zeggen? Nu zeggen ze: Onze Twitter-strategie is…’ Aan het woord is Stephen Fry: presentator, schrijver en programmamaker en een van de populairste Twitter-gebruikers. Op het moment van schrijven volgen ruim een miljoen mensen Fry’s in 140 tekens gevatte - en regelmatig gevatte - tweets.

Fry sprak tijdens de zogheten 140 Characters Conference in Londen, een conferentie gewijd aan het communicatieplatform. Volgens Fry biedt Twitter een bijzondere kracht heeft: voor beroemdheden die hun public relations nu grotendeels zelf in de hand hebben en voor ‘de massa’, die bedrijven dwingt tot koerswijzigingen. Fry refereert onder meer aan een publicatieverbod dat oliehandelaar Trafigura oplegde aan krant The Guardian, maar introk na protest op Twitter. De presentator constateert enige hypocrisie aan de kant van de journalistiek, die over het algemeen afwijzend stond tegen Twitter, maar de dienst steeds vaker voor berichten gebruikt.
 


Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch