‘TMG had Hyves nooit moeten kopen’
06-02-2013 (08:24) - Media
De koers van TMG is onduidelijk en bij CEO Herman van Campenhout ontbreekt het aan visie, schreef Adformatie twee weken geleden. Klopt dat beeld eigenlijk wel, vroeg Fonk online zich af. We vroegen het de bezoekers van de site middels een poll en de uitkomst is verrassend.
Maar liefst 37 procent zag het al misgaan bij de aanschaf van het ooit zo succesvolle en nu weer bijna vergeten Hyves. Ruim een kwart denkt eerder dat oud-TMG topvrouw Marianne Zwagerman een wraakoefening deed door een boekje open te doen in Adformatie.
Van Campenhout moet weg. Net als Sjuul Paradijs. Een frisse wind is hard nodig, meent 16 procent van de stemmers. 14 procent ziet het niet zo somber in. ‘Onzin! TMG is nog steeds een van de grootste uitgevers en dan is een uitschuiver zo nu en dan geen ramp.’
Tot slot, 7 procent heeft advies voor TMG. De uitgever moet zich vooral blijven richten op print. De kwaliteit van TMG-titels Telegraaf, Sp!ts en Metro hobbelt achteruit sinds Van Campenhout te druk is met zijn online focus.