Tv grootste invloed surfgedrag op merk en product

17-05-2013 (08:34) - Media

Door de inzet van media bezoeken consumenten vaker de websites van adverteerders en zoeken ze vaker informatie over het desbetreffende product of dienst. Daarbij is de invloed van TV in absolute zin het grootst.
 
Dit zijn de uitkomsten van het Media Browsing onderzoek dat gisteren in Hilversum gepresenteerd is door SPOT en Mediabrands Marketing Sciences. Doelstelling van het onderzoek was om inzicht te krijgen in het effect van media campagnes op het surfgedrag van de consument. Hiervoor werd bij 2.748 personen gedurende drie maanden het effect van 16 verschillende Nederlandse multimedia campagnes op het surfgedrag geanalyseerd. Onderzoeksbureau MarketResponse was verantwoordelijk voor uitvoering van het onderzoek.
 
De belangrijkste conclusies zijn: de inzet van media leidt tot meer media browsing en online display-TV en online display zorgen voor een duidelijke toename van media browsing. Gemiddeld over alle campagnes is het effect op media browsing is het grootst voor TV. Het effect van media op media browsing verschilt per productcategorie en het media browsing effect van de print media is bij vrouwen sterken dan bij mannen. Verder blijkt dat crossmedia-campagnes altijd een sterker effect opleveren dan een single media campagne.
 
 

 


SPOT

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch