Vernieuwde Wegenerkranten krijgen voldoende

09-04-2013 (00:00) - Media

De nieuwe vormgeving en journalistieke aanscherping van de Wegenerkranten bevalt de lezers goed. Dit blijkt uit een meting van onderzoeksbureau MWM2 onder 5.050 lezers. Zeven van de tien lezers viel de aanpassingen op en tweederde hiervan ervaart deze als positief. De vormgeving van de kranten voelt rustiger en oogt moderner.
 
De regionale dagbladen, onder andere het Eindhovens Dagblad, BN DeStem, Brabants Dagblad en De Gelderlander, hebben 5 februari 2013 een reeks aanpassingen doorgevoerd om de lezersbeleving te verhogen. Hierbij is onder andere de complete vormgeving aangepakt en is er bijna iedere dag aandacht voor een specifiek thema zoals Gezond, Uit, Wonen en Geld & Werk.
 
De aanpassingen die het meest opvielen waren de nieuwe vormgeving (69%), de invoering van de thema’s (62%) en de nieuwe televisiepagina’s (47%). Ruim veertig procent van de lezers viel het op dat er een scherper onderscheid tussen belangrijk en overig nieuws wordt gemaakt en er meer aandacht is voor verdieping. Rob de Spa, Directeur Content Wegener Media: ‘Ruim tachtig procent is positief over deze verandering. De komende tijd zullen we doorgaan met de inhoudelijke verdiepingsslag in ons aanbod van nieuws.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch