ZenithOptimedia blikt vooruit op Mercurs
29-11-2012 (08:25) - Media
Vanavond vindt het jaarlijkse Tijdschriften Gala plaats. Dan weten we welke titels er met de prestigieuze Mercurs vandoor gaan. ZenithOptimedia loopt alvast op de zaken vooruit. Het ROI-mediabureau heeft onder haar klanten een enquête gehouden. Hieronder bevinden zich grote magazine adverteerders als PostNL, L’Oréal, Nestlé, Ziggo en Parfums Christian Dior.
Volgens ZenithOptimedia en haar achterban zal LINDA. de grote winnaar bij de Mercurs 2012 zijn. Maar liefst 70% van de adverteerders vindt dat het maandblad van Linda de Mol het Tijdschrift van het Jaar is. Daarnaast hoort – volgens 60% - LINDA. ook de Mercur voor Innovatie van het Jaar mee naar huis te nemen.
Vogue kan de Mercur voor Introductie van het Jaar niet mislopen. De lancering van de Nederlandse editie van dit toonaangevende mode magazine vond met veel media-aandacht plaats op 21 maart 2012. Het tijdschrift heeft in korte tijd veel indruk gemaakt, want 70% van de adverteerders wijst Vogue als winnaar aan.