Cas Boland Hoofd Marketing Van Gogh Museum

29-09-2015 (11:48) - Mensen

Cas Boland is de nieuwe Hoofd Marketing van het Van Gogh Museum. Zijn inwerkperiode viel precies in de openingsweek van het nieuwe entreegebouw van het Van Gogh Museum dat met een zonnebloemenlabyrint bestaande uit 125.000 zonnebloemen de publieksopening vierde.
 
Boland gaat leiding geven aan het team Marketing dat verantwoordelijk is voor Merk, Marketing, Marketingcommunicatie, Trade & Sales. Marketing is onderdeel van de zogeheten sector Publiekszaken, waar ook Bezoekersservice, Communicatie, Development, Events, Publicaties en De Mesdag Collectie toe behoren. De sector die in zijn geheel verantwoordelijk is voor de externe (door)ontwikkeling van het Internationaal wereldmerk Van Gogh Museum. 

Boland (1979) komt uit de culturele sector en was verantwoordelijk voor de Marketing, Communicatie en Sales van TivoliVredenburg in Utrecht. De fusie van deze twee vooraanstaande muziekhuizen begeleidde hij met succes door de implementatie van een solide online marketingbeleid en een zorgvuldig uitgewerkte merkstrategie die onder meer leidde tot zichtbaarheid en publiciteit van de openingscampagne. In 2014 werd hij door vakgenoten uit de live muziekindustrie uitgeroepen tot ‘Beste Marketeer’.