Daan Remarque naar Ogilvy & Mather Amsterdam
11-11-2015 (10:10) - Mensen
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt, de nieuw aan te nemen ECD en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.
Remarque is afkomstig van TBWA, waar hij de afgelopen vijf jaar head of strategy was. Eerder werkte hij bij Lowe, DDB en had hij zijn eigen innovatiebureau. Remarque treedt op 1 december bij Ogilvy in dienst.
Molenaars: ‘Ik ken Daan uit zijn periode bij DDB. Hij is analytisch sterk, heeft een brede visie op het versterken van merken en is een plezierig persoon. Als psycholoog weet hij als geen ander het essentiële inzicht eruit te pikken om de creatieve strategie en campagne op te baseren.’
Remarque deelt de ambities van de Ogilvy-directie om de positionering van het reclamebureau te versterken.
‘Ogilvy heeft een grote en sterke strategische afdeling. In de gesprekken die ik met de collega’s van Ogilvy heb gehad, kwam de behoefte naar voren om de rol van strategie binnen het bureau verder aan te scherpen. Daarbij willen we ons meer dan ooit verbinden met creatie.’