Piwik PRO benoemt nieuwe CEO en presenteert nieuwe strategie
De CEO en oprichter van Piwik PRO, Maciej Zawadzinski, stapt eind maart over naar een adviserende rol. De huidige COO van Piwik PRO, Piotr Korzeniowski, neemt de leiding van het bedrijf over. Met de verandering in het management zal Piwik PRO een vernieuwde productstrategie introduceren.
Piwik PRO is een Pools bedrijf dat een alternatief biedt voor Google Analytics.
Concurrent
“In de afgelopen 6 jaar heeft ons team vanuit het niets een veelzijdig digitaal analyticsplatform gebouwd dat met succes concurreert met Google en Adobe. Zowel zakelijk en als productmatig bevinden we ons in een positie om marktleider te worden, nu de meest gebruikte oplossingen van onze concurrenten hun einde naderen,” zegt Maciej Zawadzinski, de vertrekkende CEO.
Privacy-first
“We zullen voortbouwen op de solide fundamenten die Maciej heeft achtergelaten, maar met Piwik PRO ook nieuwe richtingen inslaan. Ons product zal in de kern altijd privacyvriendelijk blijven. Echter, we willen nu een platform creëren dat naadloos past in elke marketingstack en dat de prestaties daarvan verbetert dankzij integraties en uitgebreide mogelijkheden voor data-activatie,” zegt Piotr Korzeniowski. In het tweede kwartaal van dit jaar komt Piwik PRO met verbeterde e-commerce tracking en een nieuw Customer Data Platform (CDP) voor de verrijking en activatie van doelgroepen aan de hand van hun gedrag. Later dit jaar worden nieuwe functies uitgebracht die geïntegreerd zullen worden met Piwik PRO’s Analytics, Tag Manager en Consent Manager.
Beeld: Maciej Zawadzinski en Piotr Korzeniowski