
Dawn ontwikkelt podcastserie de Baak over intuïtie
Ongeboren Leiders, de podcast van opleidingsinstituut de Baak, begint aan haar derde seizoen. Dit keer draait alles om intuïtie, het thema van de nieuwe merkcampagne. Met een uiteenlopende mix van gasten en trainers van De Baak wordt intuïtie vanuit verschillende invalshoeken belicht. Net als de merkcampagne en de eerste twee seizoenen van de podcast, is deze reeks samen met Dawn gemaakt.
Beeld: Youtube-kanaal De Baak
Het derde seizoen brengt vertrouwde elementen terug, zoals de inspirerende gesprekken op locatie bij de Baak, gevoerd door Pieter van der Wielen. Eerder schoven onder anderen Sigrid Kaag, Erik Wegewijs, Sander Schimmelpenninck en Angelo Bromet aan. Maar er is ook ruimte voor iets nieuws. Waar het eerste seizoen vooruitblikte op 75 jaar de Baak en het tweede seizoen de kracht van leiderschap onderzocht, staat nu intuïtie centraal, een eigenschap die in leiderschap vaak wordt onderschat, maar juist een grote rol kan spelen.
Nieuwe gezichten en inzichten
Dit seizoen schuiven er opnieuw inspirerende leiders aan. In de eerste vijf afleveringen horen we van Olympisch zeilster Marit Bouwmeester, gedragsveranderingsexpert Amy-Jane Gielen, mensenrechtenadvocaat Liesbeth Zegveld, Daily Paper-medeoprichter Jefferson Osei en regisseur Michael Middelkoop. Zij delen hoe intuïtie een rol speelt in hun werk en leven.
'We merken dat de podcast afleveringen veel beluisterd worden en een mooie manier zijn om enerzijds onze alumni te blijven voorzien van inspirerende invalshoeken en anderzijds een brede doelgroep te bereiken. Met de verschillende gasten geven we leiderschap ook een divers gezicht', vertelt Justine Passera, Marketing en Communicatie Manager bij de Baak.
'De kracht van de podcast zit in het vinden van interessante mensen. Leiders, niet in de traditionele zin, die zichzelf ook niet zo gauw als leiders zouden omschrijven. Het thema van dit seizoen brengt door die lens weer een fris en eigen perspectief in een tijd waarin ratio de boventoon lijkt te voeren', aldus Maarten Gooskens, copywriter bij Dawn.
De eerste reeks afleveringen van seizoen drie, en de eerdere twee seizoenen, zijn nu te beluisteren op je favoriete podcastkanaal en te bekijken op YouTube.